An inseparable tandem.
In my heart, lies a man who would love me until the end of time.
Loving hs
No long time no see, eh? xp Sorry then. I've been busy. Haha! So how's everyone? Me's fine, very fine. I think.

I'm a freshman! Do you know that? :D

It's very fun to be in high school, I have to say. It makes me happy to wake up every morning, take a bath, eat breakfast and head to my wonderful school, MG. I go inside the gate, put my bag on the table at the White House and waits for the CAT officers to shout out, "LINE NA FLAG NA!" and that's the time for us to line up for the flag ceremony. Oh the happiness. :)

High school is completely different from elementary. Why? Hm. Let me see. The food. In elem, there are tons of junk food. But in HS, there are only few. Soft drinks in elem, not allowed in HS. Haha. It might sound that we're in misery, but I'm used to it. I'm starting to love Minute Maid, as a matter of fact. What else? Uh. In highschool, if the teacher's gone, we're allowed to do anything we want but we must be quiet. Haha! That's what I love the most. And and, Sir Al is the best! He allows us to eat during class. But our section's grounded. LOL! So yeah, we love Sir Al. The teachers are also different. Sir Friday, the funny teacher, is unlike our old Science teacher. He discusses the lesson and makes us laugh at the same time. Great teacher! Sir Karl is a nice English teacher as well. I love all my teachers! Although, when I was in elementary, I hated some of my teachers. No comment lol. The clubs! Oh yeah, there are no clubs in elementary. But here in high school, there are loads of 'em! I'm a member of Media, Interact and Science club. Plus I'm the 1st year representative of the Supreme Student Council. Whoops! You don't know about that yet, huh? Alright then, I'll tell you all about it. ;)

July 10, 2009 -- SSC Grand Rally. I was under the banner of BIDA (Brilliant Individualds for Development and Action which was under the leadership of Philiamer Amity T. Celi. Okay, so our rehearsals were hella fun! It was the latest time I ever went home during school days. Haha! The latest was 10. Yes, I went home at 10PM and I didn't get scolded! I think. LOL. We had our practices at Ate Nikki's and Ate Amity's house. My speech was impromptu. Not entirely, but some parts of it. I loved the debate! Haha. The SSC was tons of fun. After the elections, there it was! Results. I got 52 votes while my opponent, Nicole San Pedro got 11 votes. I'm not bragging, I'm just being proud. :) There are 4 who won from BIDA and the rest was from MISMO. So happy!

July 17, 2009 -- THE FEST. Was a blast! I had fun in my first fest, now I can't wait for the upcoming fests. Haha. So I joined the essay writing, July 15, I think. And I also joined the nutrition quiz. I was with Jhuliano & Frenzys. Guess what! We won 2nd place, yayy. Our nutrijingle was a wreck but believe me, that day was the best! Our section's representatives for the cookfest were Mary, Izumi and Gio. What they cooked tasted delish. Haha. Other years' nutrijingles were very funny and amazing.

July 21, 2009 -- Awarding Ceremony. So they first announced Essay Writing winners.. I was crossing my fingers that time, hahaha. And I was like saying, "I hope I win! Even 3rd place would do". They first announced 3rd and 2nd place. I was kinda losing hope. Then, Ma'am Ana said, "the 1st placer is from I-Edison!". Then I was surprised. I heard, "CLARISSE ZAPLAN". Applause! Wooh. I went up the stage and got my medal. Awesome! Afterwards, we received our medals from the nutriquiz. They announced the winners for the nutrijingle. 1st place goes to Pascal. Congrats! And they announced the overall champion. The trophy goes to I-Dalton. Congratulations, fellow 1st years! :D

July 24-25, Preliminary Exams. It wasn't that hard for me. My scores are okay, I guess. I'm not that contented, though. Haha. I'll just do my best during Finals. :P

Gotta love high school! :)

Labels: , , , ,

Posted on Sunday, August 2, 2009 at 10:59 AM.